מערכות יחסים בראי היוגה
top of page

מערכות יחסים בראי היוגה

מערכות יחסים הם חלק בלתי נפרד מחיינו וחיוניות לקיומנו. גם אם נדמה לנו מדי פעם שנוכל להסתדר לבד, ניווכח שוב ושוב שאנו חלק ממערכת גדולה הרבה מהאני הגשמי האינדיווידואלי.


ישנן הרבה סוגים של מערכות יחסים. ביננו לבין עצמינו, ביננו לבין אנשים אחרים וביננו לביו היקום הסובב אותנו. אנו תלויים במערכות יחסים והם חלק ממה שתומך ומזין את קיומנו הפיזי והרגשי.


נתחיל בנו. גם בתוכנו יש מערכת יחסים. בין התכנים המשתנים ללא הרף בהכרתנו כמו תחושות, מחשבות ורגשות, לבין אנו המבחינים והרואים את התופעות המשתנות בהכרתנו. כאשר נתמוך בקיום שלנו הוא ייתמוך בנו ויאפשר לנו להגשים את הפוטנציאל שלנו.


אז מה נוכל לעשות? נוכל לטפח את שלושת הרבדים של הגשמי שבנו, הגוף האנרגיה וההכרה. נזין עצמינו בתזונה בריאה, תנועה טובה ומנוחה, נדאג לטפח את ההכרה שלנו ולהזינה בתכנים מועילים ומיטיבים.


מערכת היחסים שלנו עם עצמנו היא הבסיס לכל מערכות היחסים האחרות שלנו. אם היא תהיה טובה נוכל ללמוד מכך על מערכות היחסים האחרות בחיינו. כל מערכות היחסים שלנו יהיו במצב טוב כאשר הן תהינה מוזנות היטב, עם הידע הזה נגיע למערכות יחסים עם אחרים, נזין ונטפח אותם כדי שיוכלו להזין אותנו בחזרה.


ניקח לדוגמא עץ מנגו, העץ יוכל לתמוך בנו ולתת פרי וצל רק כאשר הוא יהיה מוזן ובמצב טוב. האחריות שלנו תהיה להזין את עץ המנגו ולתת לו תנאים מתאימים כדי שהוא יוכל לממש את הפוטנציאל שלו.


לקראת יום האהבה, נוכל לתת אהבה לאהובינו, בלי להתקמצן ומכל הלב, נסו ותראו מה יהיו הפרות של האהבה שאתם נותנים. ובנוסף עצם הנתינה היא בבחינת מתנה, כמו שאבא שלי תמיד אמר " הנותן הוא המקבל ".


כיצד נוכל להזין את האחר?


נחשוב כיצד אנו היינו רוצים שיזינו אותנו, נברר מה מזין את האחר העומד מולי, נקשיב, נתבונן ונגלה למה האחר זקוק.


לעיתים לא "יתחשק לנו" להזיז עצמינו מאזורי נוחות ומהרגלים אבל אם נתאמן בכך נראה שאנו יכולים לפעול פעולה מודעת ביחד עם כל קשת הרגשות שלנו כדי לתת תנאים מתאימים למערכות היחסים שלנו עם הילדים, ההורים, בני הזוג, החברים והעמיתים.


במערכות יחסים נרצה להזין את הצד השני כדי שהוא יפרח ויממש את עצמו, כאשר הסובבים אותי נמצאים בפריחה ומימוש עצמי כולם מרוויחים מכך.


וכמובן לא נשכח שיש לנו אחריות גדולה למערכות יחסים עם היקום. נבדוק כיצד הסביבה תוכל להיות מקור קיום ותמיכה עבורנו ונטפח את היחסים שלנו עם האוויר, המים, בעלי החיים והצמחים סביבנו.


כשאנו מפתחים מודעות לקשר שלנו עם עצמינו, עם הסובבים אותנו ועם הבריאה נראה את השפע מגיע אלינו בצורה של מערכות יחסים תומכות ומיטיבות, מזינות ואוהבות.


חג אהבה שמח!!


56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הצטרפו אלינו למפגשי הלמידה הקרובים

bottom of page